✎FREE HTML Wiki-Style Character Profiles!✎

Posted 2 years, 4 months ago (Edited 1 year, 5 months ago) by Erandia

Erandia's HTML Wiki-Based Character Profile Templates

Wiki Profiles
Watch_Dogs | LIVE PREVIEW
CODE
Final Fantasy XV | LIVE PREVIEW
CODE
Voltron | LIVE PREVIEW
CODE
Log Horizon | LIVE PREVIEW
CODE
My Hero Academia | LIVE PREVIEW
CODE
Yuri!!! On Ice | LIVE PREVIEW
CODE
Hakuoki | LIVE PREVIEW
CODE
The Evil Within | LIVE PREVIEW
CODE
Kingdom Hearts | LIVE PREVIEW
CODE (GEN!OCs)
CODE (ORG13!OCs)

Announcements/Changelogs

03/04/2018 - Added a new profile template (finALLY)!!! Spice up your hype with Kingdom Hearts and as a bonus, 2 types of info boxes were remade! One of which is your standard, Keyblade wielder/general OC type while the other is for your Organization XIII baes!
18/03/2018 - Finally updated the FFXV profile and added in Dossiers! Fixed up some sections as well and stuff~
24/09/2017 - A good friend pointed out to me that I haven't checked in with another profile for a character in TEW and realized I'm missing some sections, so added them in and fixed the ordering on it lmao
22/09/2017 - Added a new wiki profile (in preparation for October 13th), The Evil Within!!! Working on 2 profiles atm lmao who knows when I'll be done with them~

QUICK SURVEY:

A. Do you want me to work on a new profile?
B. Maybe just add in a new color scheme to match with the FFXV wiki?
C. Perhaps the WIP separate page tab for a more coherent DLC section for your babs?


Hello! This is Erandia and recently, I've been coding some wiki-style character profiles for my friends after I've done a base/template code for one of my OCs. So, I decided to upload some of these here so anyone else can use them! These are all HTML compatible so non-premium users can also use them without a fail!

Like what's said in the title, these are based off the wiki profiles so for anyone who likes fandom!OCs and would like the extra immersion, feel free to use them to your hearts' content! I'm allowing full edit/franken-edit of these templates but please credit as always! And if you guys used these, I would love to see your own handy work, so comment if you want to! <3333

These templates were all derived from the same base/source code-- the Watch_Dogs one in particular. If it is similar in structure or form to someone else's code WITHOUT my credit at the bottom, these are ALL just coincidences. I built the WD profile from scratch and all the other templates follow it, and nothing elses'. It may be similar because, well, it's based on the wiki pages lmao the concept itself isn't even original.

Rules

Franken-editing/tweaking the code/mish-mashing/generally editing and fixing and what not is OKAY!
What is NOT okay, however, is redistributing, erasing the credits, claiming as your own, basically stealing and pretending you did everythng from scratch. I've noticed a few people who have apparently not seen the rules I put up earlier and ignored my comments on the profile proper and so, either deleted those and or haven't given credit properly, soooooo ¯\_(ツ)_/¯ I'd appreciate it if you guys see incidents like these and report/tell me or my friends!
Using them for your other OCs!
Commenting here your own work/OCs!
Linking others back to this thread/linking the pastebin (I appreciate the former more though)
Do NOT (and I mean it) sell these. They are FOR FREE and anyone asking for a fee/selling these to you is a SCAM and RIPOFF and please report them/tell me asap!


As these are all for free, I reserve the right to do whatever style of profiles I need/want to do and may skip, not do at all, or do so on the spot certain fandoms I've planned. Everyone is free to pitch in and suggest, I may even consider doing it. That does not guarantee a spot on the list, however. Unless you are one of my close friends or a dear someone OF said close friends, I can not guarantee making one for a fandom I'm not into

If you are experiencing troubles using/editing/fixing your profiles using this template, feel free to shoot me a PM or comment on the thread! I may not reply ASAP but I DO read them during my spare time in Uni! That said, please check out the profiles on the table to the right~! Thank you for using them and I am always interested in seeing other people's character profiles! Feel free to comment here if you used them! And uhh, completely optional but if you guys loved my work, any tips on my dA is certainly appreciated! Even one point will do me a favor! But like I said, these are optional!


To Do List:
1. I WILL update the sizes and whatnot but honestly, I'm just waiting for TH to fix itself with the anchors BEFORE I update shit so ye lmao
2. Probably gonna make this thread look nicer or smt lmao I just feel lazy to fix it so default everything for now
3. Might make a General Guide on what to replace in where with pictures and stuff because I know turning off WYSIWYG just to replace the placeholders with actual content of your oc is intimidating, especially to those who have not touched coding not once in their lives. And I get that. So yeah, definitely might make one soon or smt
4. Seriously, gotta get started on other profiles //shifty eyes on Other Fandoms
5. Wait that's it???? Literally I have nothing else to do lmaoooo (though the editing and tweaking is gonna take a while. In particular, fixing the ToC, adjusting the borders, etc) but that means I am free to draw and develop my ocs now hooray! //I wont be tho lmaoOOOO
Erandia

Amakai aaaaa thank you!!!! >u< b I love the game tbh and like I couldn't resist making an OC for it lmaoooo

Amakai

I love it too xD I just haven't been inspired enough to design one for it lol

Erandia

Amakai I feel u omg I'm still waiting for the site to fix anchors but at the same time, I'm too lazy to update my own OCs profiles lmaoOOOOOO
UPDATE TIME!!! Added the Yuri!!! On Ice Wiki Profile! Profiles are now on their on separate pages! asdfgh fiNALLY finished revamping the Voltron one!! The contents section has been updated along with some issues on borders (the Voltron and YoI one in particular)!!!

Amakai

If I do end up making one, I'll definitely be back to use the profile layout x3

Erandia

Amakai aaaaa I appreciate that so much thank you!!!!! <33333

Aaaaand updated the rules a bit lmao, just some of the usual stuff >u

kokohearts

Just, okay- folks! dlkjfaklsdfj I LOVE how official Erandia's profiles are! As a good friend of hers, I've heard all her struggles in trying to get the codes right for days/nights at a time! It's such an honor for me to be able to use them for my own OCs. I've told her this countless times already, but I just can't get enough of how amazing they are.

I hope you all can appreciate them just as much, and will enjoy using them!

Erandia

kokohearts agshdmfjglhkj; aAAAAAA BLESS U SO MUCH KOKO jshdjfklgh, waaaaaaaaa thank you so much sbjdkfkg ;w; //

Erandia

Okay so, because of a little bug with the character limit, I couldn't quite finish this new template I'm working on lmao so, here's a preview!!!
f88d2fb5b4e43f29607fa35dff37f7f8.png

By around tomorrow at 1 pm PHT (that's 5 am GMT) I'll be putting this back on private to finish the code lmao bless StarPrince for being awesome and listen to me nag about me being dumb at coding lmaoooOOOO Yeah the info box is using the new card classes (tbh, I don't think I'd use it much, mostly because most of the wiki infoboxes are pointed and rarely do I see the rounded ones)
UPDATE!!! I've put it on private once again and will work on it more!!! Though after this, might take a break from making profiles for a while unless my friends ask me to make more lmaoooo

StarPrince

Erandia psh I know I cant help cos idk anything about that, but it seems hella stressful so I dun mind listening!!

Veritas Argentum Amakai

I finally broke down and made a FFXV OC just so I could use the profile you made x3 so here he is!

Erandia

Amakai nice nice!!! <333 Thank you so much for using my profile!!!
StarPrince blESS <3333333 lmao I'm no better irl like legit i do scream when I find out about a tweak or two lmaoOOOOO

UPDATE: (not released yet though but will in an hour or two)


Aiiiight, fixing up some font colors for the FFXV profile and some of the WD profile! Fixing ALL CONTENT BOX LINK COLORS on ALL the profiles! Finalizing the Hakuoki profile! Might start a NEW profile (lmao to those who know and are subscribed to me, it's the newest uploaded chara I have lmaoOOO YES I AM GOING THERE AAAHAHAHAH)

Amakai

No no thank YOU friend xD because of the profile, he's my most detailed OC yet LOL

StarPrince

Erandia Dude then you gotta voice me when you do that cos I bet it is LEGIT adorable jsdfhalkjd //squish you

Erandia

StarPrince asdfghjk omfg legit we should voice again one day aaaaaaaa >u< b THO I AM AN ANGRY LIL BAB WHEN I CODE asdfghj

UPDATE


- FONT COLORS FOR WATCH DOGS AND FFXV HAVE BEEN UPDATED asdfgh omg this took so fricking long because before I started using the RGB to Hex converter, I had to side-eye all the colors asdfgh
- ALL LINK COLORS FOR THE CONTENT BOX OF EACH RESPECTIVE PROFILES HAVE BEEN FIXED!!! lmao it took me this fricking long to realize that the anchor links work as actual links as well asdfghjk
- ADDED A NEW PROFILE!!! HAKUOKI WIKI STYLE PROFILE IS NOW UP AND READY FOR YOUR BABS! It's also my first time using the card class for any info box so please tell me if there's something off about it!!!
- There's also a few tweaks here and there like centering that bloody quote box for the Voltron wiki, adding the link to the FFXV infobox-heading plus an Etymology section.

//If someone could tell me how to make images in the infobox cover the entire box and or if text outlines work, that would be swell asdfghj//

kokohearts

Praise be to Erandia and her AMAZING work on these codes. Every time I see a new profile or an update to a preexisting one, I'm floored by how awesome it is.